sobota, 6 maja 2017

Poprawki w logowaniu

Taa, bawię się w jakieś drobne poprawki, podczas gdy cała funkcjonalność leży... W takim tempie raczej nie zdążę doprowadzić tego do jako-takiego stanu do końca konkursu. :P Tak naprawdę strona logowania nie do końca działała tak jak powinna. Po przejściu na stronę logowania i wpisaniu nazwy loginu i hasła, użytkownik powinien być przekierowany na stronę z kalendarzami - ale tak się nie działo:

Zamiast strony z kalendarzem widzimy piękne 404. Aplikacja próbuje załadować plik JS, który nie istnieje.
Faktycznie, na stronach miałam odniesienie do nieistniejącego pliku. Po usunięciu jednak nadal ten błąd występował, tylko w adresie pojawiał się inny plik.

Po szybkim googlowaniu (Stackoverflow <3) okazało się, że niezalogowany użytkownik nie ma dostępu do plików JS - stąd taki błąd. Rozwiązaniem było dodanie jednej linii w spring-security.xml:

<!-- access for CSS and JS files -->
<intercept-url pattern="/css/**" access="permitAll" />
<intercept-url pattern="/js/**" access="permitAll" />

I voila!
Chciałabym jeszcze poprawić przekierowania, bo aktualnie po zalogowaniu użytkownik jest przekierowywany na poprzednio odwiedzoną stronę (czyli wchodząc z głównej strony, po zalogowaniu wraca na główną - a chciałabym na kalendarze). Ale to drobna rzecz na później, teraz najważniejsze jest "mięsko" - bo wciąż szczytem możliwości mojej aplikacji jest... możliwość zalogowania się.
Mam nadzieję, że w najbliższym czasie uda mi się wyprodukować jakąś sensowną funkcjonalność. Bo właśnie się zorientowałam, że do końca maja pozostało zaledwie 3,5 tygodnia... :D

3 komentarze:

  1. O rany, to jest do końca maja a nie czerwca!? Tak mi się coś wydawało że mam za dużo czasu jak na ilość tygodni urlopowych od konkursu które sobie wziąłem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze na wszelki wypadek sprawdziłam, ale tak, do końca maja :)

      Usuń
  2. Mam nadzieję, że udało Ci się zdążyć. ;)

    OdpowiedzUsuń